DU är en vindolme.

Ahh sköna semester. Ledig ända fram till 17 augusti. Sweet som fan.

Orkar inte skriva så mycket nuförtiden, men en viss quinna ger mig pungsparkar i nyllet om jag ej gör det så att ja, får väl slänga in ett inlägg då och då. För att behålla husfriden liksom.

Idag var vi och gjorde den veckovisa inhandlingen av föda. Willys givetvis. Vet ej vad det är med Diva men hon ska alltid köpa konstiga och nyttiga saker. Vindolme... vad fan är det om? Sen är jag också tydligen en sådan... Haha ja i viss mån kan ju det stämma. Köpte en massa goda saker iaf. Honungsmelon och givetvis 100kg kött och korv. Sill. Sås. Köttfärs. Massa andra saker som jag inte kommer ihåg.



Detta ska tydligen vara en Vindolme. Fattar inget.

Var också förbi biblioteket en sväng. Som vanligt hade jag lite böter att betala. Denna gång 24 kr. Som jag betalade med glädje. Den lycka som infinner sig när jag dyker ner i litteraturens fantastiska värld går ej att mäta i pengar.

Träffade också på Hanna en sväng därinne. Fick lite insideinformation om vad som egentligen pågår på Färjan. Eftersom de utökat/expanderat så mycket under dessa år så är det lite problem i köket att hinna med. Redan när hon började där när de startade var det kaos i köket. Och då var det liksom bara en färja. Nu är det 102 bryggor till att tillhandahålla med föda, så de gick back med 80-100 000 lök eftersom de inte hann med att betjäna alla gäster. Vissa fick vänta i 3 timmar på sin föda. Hon är glad hon ej jobbar nere i den bastun något mer.

Per (mrsvensson) ringde igen och lekte cool. Han är nere i Gotland och fånar på, men vill givetvis ha kontakt med mig. Var så dryg för han trodde jag jobbade fortfarande, men tji fick gubben. Ledig som jag också är håhå.

Nea med syster är uppe i Kiruna och festivalerar och lyssnar på Takida medmera. När de kommer hem ska vi ha en hejdundrandes grillkväll. Ser framemot det som fan.

Lotta messade från Rhodos. Klart som fan jag hjälper till. Har själv varit i trångmål en massa gånger och vet hur mycket hjälpen uppskattas.

Känner min sinnesstämning börjar närma sig den punkt jag är ute efter, lyssnar på melodiös musik och inväntar sentimentaliteten komma. Snart blir det att glida in i böckernas värld och drömma sig bort, bort till en fantasiplats dit du och dina drömmar uppfylls. Blabla.

Kommentarer
Postat av: Diva

alltså vindolmen! en sån måste vi grilla nån dag! haha!

2009-06-27 @ 00:02:23
Postat av: Severin

Ja den är riktigt god alltså, om man tar den i munnen ;) (min blogg, jag får skriva vaaad jag vill håhå)

2009-06-27 @ 00:11:12
URL: http://hitmanseverins.blogg.se/
Postat av: Diva

ja det är ju tur att det bara är du och jag som läser den.. för ANNARS..!

kolla nu på dog eat dog nisse.

2009-06-27 @ 10:02:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0