August Strindberg avlämnar sin sista memoar innan kvällningen.


Heeej. Men hej, hej du. Ja hej. Hej.

Ahh den veckovisa inhandlingen av föda. Dock så måste en skärpning ske. Det fungerar inte att köpa 4 påsar fulla med mat. Allt spårar fan ut när Diva och jag åker in till Willys och handlar. I början hade vi en korg när vi åkte och storshoppade föda men nuförtiden är det givetvis en satans vagn som gäller.

Nästa gång vi far in har vi lovat varann att det blir max 3, men helst bara 2 påsar med föda.

Brukar också glömma det man egentligen for in för att handla, för att istället köpa en massa andra saker. Gott men kanske inte nödvändigt. Sa jag. Tur jag kom ihåg smör  iaf.



Smörpaketet ville meddela att det var på dåligt humör.

Har också varit ut på Jollen (Färjan) en sväng. Skedde i veckan och innan jag drog ut så kom Linno (eller vad man ska kalla henne nuförtiden) och lollade på lite hos mig före. Spela, basa, vina, melona, slamsa. He bra grejer det.

Känns precis som förr, ingen press eller jobbigheter utan enbart det skojiga som upplevs. Även Lisa den lilla vägmarodören kom förbi, fixade hennes hår (dock inte jag) och rökte en massa på balkongen (dock inte jag).

Haft världens skräckupplevelse när vi senare åkte in till city, Lisa körde och jag flög som ett höstlöv i baksätet. Jag och en bilbarnstol flög omkring som vantar där bak. Skojar inte, det är sant. Phjuii.



Inmundigar saft från Willys. Ahh jordgubb.

Färjan är alltid trevlig, speciellt när man bara är lite salongs. Samtala med folk man inte träffat på flera år och givetvis knalla runt där med alla man känner. Vi hade en grejt evening där det enda drama vi såg utspelade sig för andra. Håhå.

Fick också se Verro och Lena en sväng. Galningen Verro gastade och härjade i kön som vanligt. Och inne på stället, men det känns bara trygg när hon gör så. Då vet man att aaaaaallt är normalt. Mycket bra. Haha.

Fan nu började Diva stressa mig igen som fan. På en kvart ska jag tydligen ta mig in till city. Den tjejen har en skev verklighetsuppfattning ibland, men dock givetvis är det bra hon sparkar mig i röven ibland så det händer något liksom. Så ska åka in till Strand nu till henne och Nicke och lolla på. Hinner inte skriva så mycket mer nu, bara ibland jag kan låtsas leka en August Strindberg nuförtiden. Kul som fan.

Kommer med säkerhet bilder senare när jag fått dem från allihopa.

Håhå hej, allt jag glömt skriva kommer förhudligen upp någon annan dag.


Kommentarer
Postat av: Diva (tjejen med skev verklighetsuppfattning)

du har väl aldrig bara varit "lite salongs"! nisse... och min uppfattning är bra tack, nån måste ju hålla reda på dig..

verro är som en liten gaphals, känns bra att ha med den marodören igen.

2009-07-25 @ 16:35:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0